Dansk
Forside   Annoncer
Kategorier


Vis valgte
Log ind
Brugernavn:
Adgangskode:
 Husk login?
Log ind
Glemt adgangskode?
Ny bruger
Søg
 Sag nr.:

 Fritext 

 Søg 
Handel og export af brugt driftmateriel

Vi kan tilbyde flere løsninger når det gælder salg af brugt materiel til export.

Vi kan gi et bud på materielet, eller forsøge at finde en køber via vores køberkartotek, netværk af kontakter, via annoncering på nettet i udlandet, herunder vores egen webdatabase med kunder fra hele verden.

Du kan fastsætte en minimumspris, eller vælge en fast pris som ikke er til forhandling. Begge priser kan efter ønske sænkes løbende. Du er under salgsforløbet uforpligtet af aftalen, således at du frit kan sælge materiellet til anden side, dog er det en betingelse at vi får besked straks materiel ikke længere er tilgængeligt.


Her er et par eksempler på salgsaftaler:
(ordforklaring nederst på siden)

  • Vi laver alt, altså gennemgår materiel, forestår opsøgende salg, annoncerer, besvarer henvendelser, fremviser, gennemfører handel, samt leverer. Du gør intet.
  • Vi gennemgår materiel, forestår opsøgende salg, annoncerer, besvarer henvendelser, gennemfører handel, du fremviser og leverer (f.eks. til grænse).
  • Du gennemgår materiellet og udfylder vores datablad, vi forestår opsøgende salg, annoncerer, besvarer henvendelser, du fremviser og gennemfører selv handelen.
  • Vi gennemgår materiel, forestår opsøgende salg, annoncerer,  besvarer henvendelser, du fremviser, vi gennemfører handel.

Vælg selv den bedste løsning for jer, 
og husk det er "solgt eller gratis",  der er således alt at vinde intet at tabe. 

Særlig kapitalkrævende formidlingsopgaver såsom;

-salg af større antal enheder
-salg af hele anlæg
-salg af varelager ved virksomhedsophør
-salg af enheder af særlig beskaffenhed eller art

kræver særligt salgsarbejde, hvor forløbet kan strække sig over længere tid, og omfatte rejseaktivitet, oversætningsopgaver, møder, fremvisninger mm.
Vi anbefaler kunder med den type opgaver, at tage kontakt i så god tid som muligt før et forestående salg, således får vi de bedste arbejdsbetingelser.
Fuld diskretion er en selvfølge om dette ønskes!

Gennemgang af materiel:
Består af en systematisk og detaljeret gennemgang, hvor alle væsentlige data og specifikationer registreres, herunder fejl, mangler og forbedringer. Endvidere klarlægges hvilke papirer som er tilgængelige, og hvilke der ikke er, herunder attester, dokumenter og typegodkendelser mv. En dybdegående gennemgang udført ærligt og reelt, er nøglen til en god handel. Ofte er udenlandske købere ikke så bange for mangler eller defekter, når blot der kan sættes navn på tingene, og man er ærlig omkring sin vare hele vejen igennem!
Opsøgende salg:
Ved opsøgende salg henvender vi os direkte til en række samarbejdspartnere i ind- og udland, samt til hundredevis af registrerede købere i vort kundekartotek. I særlige tilfælde arbejdes der ekstraordinært og specifikt på en sag, afhængig af opgavens størrelse og omfang!
Annoncering:
Annoncering foregår i egne interne medier samt salgsdatabase, hvor udvalgte danske og udenlandske potentielle købere har adgang til informationer på en lang række sprog. Endvidere via annoncering i relaterede danske og udenlandske fagpportaler.  
 
Fremvisning:
Fremvisning kan være let, men også tidskrævende! Nogle kunder træffer hurtigt deres valg, mens andre vil gennemgå og afprøve alt på genstanden. Nogle skal bringes til/fra grænse eller lufthavn, andre kan transporterer sig selv. Nogen dukker pludselig uanmeldt op, mens andre aldrig dukker op!
Det er derfor vigtigt fra starten at gøre op hvor meget "fremvisning" man overhovedet ønsker, da det til slut ofte er prisen som er afgørende. I vores annoncering vil der fremgå en scrappris- beregnet til kunder som køber varen ubeset og selvafhentet eller kunder som ikke kræver særlige tidsmæssige resourcer i forbindelse med købet!
Besvare henvendelser:
Vil sige den fysiske korrespondance med købere, foregår mest på fremmedsprog som  Engelsk,Tysk,Polsk eller  Russisk, via mail og pr. telefon. Denne del udføres af DK Maskinhandel.
Gennemførsel af handel:
Indeholder selve betalingen herunder fakturering, fremskaffelse af div. dokumenter, udfærdigelse af erklæringer, toldpapirer, samt sikre at evt. toldudførsel afstemples korrekt.
Levering:
Levering består oftest i at hjælpe køber med afhentningen, foretage eller arrangere småreperationer, lave prøveskilte, arrangerer udenlandske skilte, booke færger, checke korrekt afstempling af toldudførsler o.lign. Men levering kan også være levering til grænsen eller havne som f.eks. Hamborg, København, Åbenrå, Rostock, Lübeck, Antwerpen, Stockholm eller Ancona. De fleste kunder betaler gerne prisen for at få "tingen bragt ", vi anbefaler dog selvafhentning, og afviser ofte handeler  pga.
leveringsproblematikken!


Nøglen til det bedste salg:

-Rengør og vask materiel så det virker præsentabelt, førstehåndsindtrykket tæller!
-Check lys/dæk/olie/hydraulik/batterier/vand etc., og sørg for genstanden kan starte.
-Placer genstanden så frit som muligt, af hensyn til evt. fotografering.
-Fremskaf reg.attester/dokumenter/instr.bøger/typegodk.serv.bøger/kvitteringer osv..
-Informer ærligt om defekter, fornyelser, kilometer og timetal.
-Kontakt DK Maskin






http://www.e-bis.dk http://www.ebis.dk http://www.e-bis.eu http://www.ebis.eu http://www.brancheinfo.dk http://www.find-branche.dk